Peran PAK Dalam Mengatasi Kesulitan Belajar
DOI:
https://doi.org/10.55606/corammundo.v4i2.34Keywords:
learning PAKdifficulty learningAbstract
The purpose of this research is that those who are studying have a definite goal of gaining as much knowledge as possible and getting good results on exams, for those who are working, the goal is to work as best as possible to complete existing responsibilities and get good income from what they do. . The research method used is a qualitative method in the form of a literature study where the author presents and discusses overcoming PAK Learning Difficulties, and invites all of us to dedicate what we do in our daily lives just to glorify His name. The Lord God will see whether what we are doing glorifies His name or not. By teaching PAK so that more and more souls are saved.
References
Kumaidi. 2005. Pengukuran Bekal Awal Belajar dan Pengembangan Tesnya. Jurnal Ilmu Pendidikan. Jilid 5, No. 4,
Anne Natanael, SE. 2004. Kisah-kisah rohani pembangkit semangat, Jakarta : Gospel Press.
Awulle, Clartje Silvia E. 2020. “Penyelenggaraan Pendidikan Kristen Sebagai Pemenuhan Hak Asasi Manusia.” SIKIP Jurnal Pendidikan Agama Kristen. Jilid 1, No. 1.
Benyamin, Prislika issak, Yogi Mahendra, and Donald Samuel Slamet Santosa. 2020. “Metode Pembelajaran Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Kristen: Studi Meta Analisis.” SOTIRIA (Jurnal Teologi dan Pelayanan Kristiani).Jilid 3, No.1. http://sttpaulusmedan.ac.id/e-
journal/index.php/sotiria/article/view/17.
Dan Kia,M.Th. Profesi Keguruan / Kependidikan ,Bahan Ajar SETIA Jakarta : 2012.
Mardalis, Metode Penelitian Suatu Pendekatan Proposal. Jakarta: Bumi Aksara,2019.
Gill Dickson, Kreasi Perayaan Kristiani Untuk Anak, Jakarta : Erlangga For Kids. 2006
Hasugian, Johanes Waldes. “Kurikulum Dan Pembelajaran Warga Jemaat Dewasa Di
Gereja.” KURIOS (Jurnal Teologi dan Pendidikan Agama Kristen) 5, no. 1 (2019):36–53.
Hasugian, Johanes Waldes. 2016. Menjadi Guru PAK Profesional Melalui Supervisi Pendidikan Agama Kristen. 2nd ed. Medan: CV. Mitra.
Hasugian, Johanes Waldes. 2016. Strategi Belajar Mengajar Pendidikan Agama Kristen Yang Efektif. Prodi Teologi STT-SU.
Ir. Eddy Loe, MTh, Touching Heaven Changing Life. Jakarta : Metanoia Publishing
Miftahul Huda, M.Pd, Cooperative Learning, Metode
Majesty Books, Alkitab Rainbow.Lembaga Alkitab Indonesia, Jakarta 2008.
Messakh, Jacob. 2020 “Korelasi Kompetensi Guru PAK SMA Negeri Se-Jakarta Dengan Identitas Sebagai Hamba Tuhan.” Sikip 1, no. 1: 47–59.
Mortan Sibarani. 2007 Psikologi Pendidikan, Diktat SETIA Jakarta:
Psikologi Anak, Untuk Guru Sekolah Minggu, Pekanbaru.
Rick Osborn.2002. Cara Mengajar Anak-anak Berdoa, Batam Centre : Gospel Press.
Samuel, Donald, Slamet Santosa, Donna Sampaleng, and Abdon Amtiran. 2020. “Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Melalui Model Pembelajaran.” SIKIP: Jurnal Pendidikan Agama Kristen 1, no. 1 : 11–24.
Sidjabat, B. Samuel, M.Th., Ed.D, Strategi Pendidikan Kristen: Suatu Tinjauan Teologis-Filosofis (Edisi Revisi), Yogyakarta : Yayasan ANDI.
Sum Hadianto. 2007. Mengajar Alkitab sesuai Perkembangan Anak, Makalah Seminar.
TIM Redaksi PAK PGI, Tuhan Mengasihi Aku. Jakarta : BPK Gunung Mulia.
TIM Redksi PAK PGI.2007. Hidup Bersyukur. Jakarta : BPK Gunung Mulia.
Tjandra, Daniel S. 2020. “Impelementasi Pembelajaran Pendidikan Agama Kristen Di Abad 21.” SIKIP: Jurnal Pendidikan Agama Kristen Jilid.1, no. 1: 1–10. http://sttikat.ac.id/e-journal/index.php/sikip.
Wening, Sri. 2018. “Pengaruh Pola Asuh Autoritatif Terhadap Religiositas Remaja.” KURIOS(Jurnal Teologi dan Pendidikan Agama Kristen) 4, no. 1: 74–91.